Savo-Karjalan Kokoomusnaiset

SAVO-KARJALAN KOKOOMUSNAISET RY

Mitä me ajattelemme?

Savo-Karjalan Kokoomusnaisten aktiivisuutta kuvaa parhaiten lukuisat mielipidekirjoituksemme ja aloitteemme. Olemme mielipidekirjoituksissamme ottaneet voimakkaasti kantaa eri politiikan osa-alueisiin. Viimeksi ilmaisimme huolemme koulutuspolitiikkaan liittyviin seikkoihin:

ammatillisen koulutuksen lähiopetuksen, opinto-ohjauksen, liikunnan ja opinto-ohjauksen aivan liian pienet tuntimäärät ovat saaneet meidät tarttumaan kynään. Olemme tehneet tunnetuksi sanomalehtien mielipidepalstoilla kokoomusnaisten parannuksia perhevapaisiin, paikalliseen kulttuuritoimintaan ja työmarkkinapolitiikan uudistuksiin.

Kokoomuksen Naisten Liiton edustaja-  ja Kansallisen Kokoomuksen puoluekokouksissa on vuosien aikana käsitelty aloitteitamme eri politiikan osa-alueilta. Merkittävin aloitteemme mielestäni on ollut lainvoiman saanut aloitteemme oppilaitosten oppilaiden tupakointikiellosta. Vuosikymmenten jahkailun jälkeen voimaantullut laki vaikuttaa kansanterveyteen aivan varmasti.

Tämän kesän vesistöjemme myrkkylevätilannetta seuratessa huokaamme syvään: aloitteemme ympäristöpolitiikasta puhtaiden järvivesien puolesta ja ympäristönhoitajien koulutuksesta tunnustivat tosiasiat. Milloin toimeen ryhdytään? Tutkittu on ja haitat tiedetään.

Viime kesän puoluekokouksessa esitimme uuden tavan nuorten aktivoimiseksi koulutukseen ja työnhakuun. Myös sote-uudistuksen toimeenpanoon esitimme haja-asutusalueiden ikääntyvien henkilöiden hammashuollon huonoon jamaan parannusehdotuksia.

Tervetuloa lämpimästi mukaan Savo-Karjalan Kokoomusnaisten yhdistyksiin. Tervetuloa tuomaan esille  omaa yhteiskunnallista ajatteluasi.  Kokoomusarvoihin kuuluu ajattelun vapaus.

Tätä arvoista arvokkainta vaalimaan tarvitaan meitä, Kokoomusnaisia.

Toreilla tavataan

Marjaleena ilmakangas